CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 575|Reply: 2

Kaedah laksana hukum hudud mudah aje!!!

[Copy link]

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 9-7-2012 11:44 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Tentang perihal hudud ini mudah aje, tapi hairan jugak apersal yg susah sangat nak laksanakan? Mengaji sampai Phd tapi satu sijil pun tak leh guna pakai sebab fikir perkara2 dunia byk sangat dari Allah dalam melaksanakan hudud. Kalau dah nama hudud bersyarat, mana2 kes yg melibatkan umat Islam yg cukup syarat dari segi syarak laksanakan aje dibawah mahkamah tinggi Islam. So mana2 mahkamah tinggi sivil tiada kuasa utk mengambil alih kes ini melainkan tidak memenuhi syarat. Dan mana2 yg bukan Islam terlibat dalam perlakuan zina dengan Yang Islam dikira sama hukumnya ikut syarak. Mana boleh berat sebelah kerana hudud utk manusia dan terutama sekali yg beriman. Kalau yg bukan Islam pi curi kedai orang Islam hukum tetap sama. Melainkan mereka ingin mencuri sesama bukan Islam itu kes sivil kalau itu yg mereka mahukan. Kepada yg Islam tak sokong hudud kira jelas kafir. Kepada yang serongeh banyak kira fasik (orang2 yg jelas Allah sesatkan - baca Quran kalau gamak tak paham). Kepada yg kafir yg tak sokong hudud kira tak layak duduk kat negara Islam malah tak layak jadi menteri (tak hormat Islam). Apa guna ada majlis raja2 kalau Isu hudud boleh buat macam mainan bola, patut diamkan aje? Raja2 dan menteri2 takut manusia ke takut Allah? Mengaku Malaysia negara Islam tapi ada hormati Perintah Allah? Amat bodoh ada orang cerdik pandai dapat sijil macam2 peri hal ehwal dalaman tapi tak reti dengan ketetapan dari Allah SWT. Last skali yg jadi orang biasa pun sama, ikut bersih tu apersal. Nabi dah pesan selagi Islam diakhir zaman tak diganggu yg nak demo sekali dengan pengikut taghut tu buat apa? Kalau mati kira syahid ke? Rupanya hari ni umat Islam hari dah jadi bangsa2 taghut (keturunan ala2 yakjuj wa makjuj). Tak sedar ke Islam dah mundur? Semua dah digadai dari bawah sampai atas? Masih mengaku Islam?

Kalau ada org hebat2 dalam forum rasa2 teringin menyaman kerana hal ini, itu masaalah anda dengan Allah. Saya risau satu aje, belum sempat nak gi buat report tetiba Malaikat cabut nyawa datang kerana perintah Allah (siapa tau betul tak?) Apa pun saya hanya memberi kaedah perlaksanaan dan peringatan. Allah itu SATU. Wallah hualam
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 9-7-2012 11:47 PM |All posts
Sijilnya keluaran satu Malaysia tau tak ?
http://addictivedoubt.wordpress.com/
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 9-7-2012 11:58 PM |All posts
Apa leh buat, ramai buat sijil ler ni. Tapi paling laku sijil kawin. Hehehhe
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 29-8-2014 04:02 PM , Processed in 0.286490 second(s), 18 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top