sham159 posted on 25-6-2011 12:56 AM

BOMOH DI SUNGKAI

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sham nak tanya,ada sesiapa tau senarai bomoh yang boleh diperolehi di Sungkai terutama yang popular dan terkenal disana?
Masa Sham pergi berjumpa dengan ustaz Hanafi di rumahnya di Alor Star tahun lepas,dia ada bagitau yang diri saya terkena sihir..Ustaz Hanafi mengesan sihir ini melalui pergerakan sendi dan rawatan beliau (doa,IC numbers dll)..Katanya..

Orang tu jumpa seorang bomoh kat Sungkai nak sihir saya. Bomoh ini adalah bomoh orang asli. Terkejut tapi saya mendengar sahaja..

Nak sangat tau..bomoh org asli yang mana satu? Setiap kali melalui Sungkai kat highway nak ke KL dan melihat signboardnya......fikiran saya menerawang meneka2...status bomoh ni??? Siapa dirinya?

Loloq89 posted on 25-6-2011 03:46 AM

xyah la cri..maafkan je la

delimaputih posted on 25-6-2011 09:29 AM

sungkai mmg byk orang asli..

sham159 posted on 25-6-2011 10:04 AM

xyah la cri..maafkan je la
Loloq89 Post at 25-6-2011 03:46 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif

PELIK..kita menderita..terkena sihir..diganggu kehidupan..kat opis sampai ke rumah..menderita..sampai nak sewel menderita...kemudian kita menerima dan bersetuju perbuatan si sihir..kita maafkan jer...takper la..dah nak buat camana..

TIDAK sama sekali..memang telah ku sumpah menerima balasan dan laknat dari Allah. Itu pasti.

jazaa posted on 25-6-2011 11:55 AM

Reply 4# sham159

Kalau TT jumpa, TT nak buat apa?....:o
TT nak tunjal kepala bomoh tu?...TT nak tanya bomoh tu sapa yang upah dia?....
Bomoh tu pun dah tak ingat sbb ramai sgt customers dia....
Kalau TT nak Allah balas, berdoa je lah sbb doa orang yang teraniaya, tidak akan di tolak.

Loloq89 posted on 25-6-2011 11:28 PM

Reply 4# sham159


   tu sume kerja allah..biar la allah yg bls perbuatan die..ko sabar n maafkan die tmbh lg pahala ko..aku paham perasaan ko kne sihir tu..

Gemukkkkkkk posted on 26-6-2011 05:54 PM

ada bestnya nak kenakan kat bomoh tu.
kalau buat camtu, apa beza kita dengan bomoh tu.  sama-sama je berdosa.
lagipun, kemungkinan bomoh tu diupah orang.
kalau kenakan bomoh tu pun, orang tu boleh cari bomoh lain.
dan bermulalah second round dituju bomoh.  begitulah seterusnya sampai berapa ratus round.

kalau guna akal, secara logiknya, kena la cari orang yang upah bomoh tu, kot?
kalau guna akal la...

AnBulisia posted on 27-6-2011 11:23 AM

ni yang takut nak lalu sungkai ni :funk:

adabintang posted on 27-6-2011 11:44 AM

Reply 1# sham159


adakah bomoh ini melihat melalui nama kita...

maleo posted on 27-6-2011 12:02 PM

TT nak jumpe bomoh tu untuk bomohkan balik org yg sihir TT ke...jgn la..

skrg TT dah sihat ke

ketotmerah posted on 28-6-2011 01:59 PM

Reply 9# adabintang

boleh jer Ada...sebab pernah terjadi:$
kalau kita call bercakap dengan tok moh tu, dia tau kita mcm mana..kalau kita kelentong dia pun, dia boleh tau:shakehead3:
tak tau lah tok moh mcm ni betul ker tak?takut2 ader pedamping jer:funk:

zuraida8177 posted on 29-6-2011 12:39 AM

TT saya nak tumpang sekaki.Harap TT tak marah.Saya bukan nak bercerita pasal bomeh di Sungkai.tetapi bekas jiran saya(masa duduk TC) telah kena santau.Dah 3 bulan menderita.Telah pergi berubat di bermacam2 orang.Yang terbaru pada Sabtu lepas dia pergi ke Gombak untuk berubat.Suami saya yang tolong bawakan kereta.Kesian melihat orang kena santau ni.Kenapa ada orang tergamak buat mcm tu ya?
  Harap TT dah sembuh.Pagi tadi saya berselisih kereta dengan kereta bekas jiran saya tu.Saya tengok wajahnya sembab.Dah tak mcm muka dia.Dah nampak tua bebenor.

abah_yeop posted on 29-6-2011 10:44 AM

Rasanya tak perlulah di cari.......

sham159 posted on 8-7-2011 01:42 AM

Reply 9# adabintang

Salah satu cara......Seingat Sham cara-cara Ustaz Hanafi 'scan' badan adalah seperti berikut :

1.  Minta kad pengenalan Sham...Dia catat semua yang ada dalam kad pengenalan Sham ke sebuah buku dia...
2.  Mengarahkan Sham duduk melunjur sambil badan menyandar kedinding - kaki dilunjurkan.
3.  Ustaz Hanafi membuat rawatan - berdoa dan menyentuh setiap jari kaki : Kaki kiri dan kanan

SETIAP KALI USTAZ HANAFI BERDOA DAN MENYENTUH SETIAP JARI KAKI, TERASA RENJATAN DALAMAN (SEPERTI TINDAKAN REFLEKS).RENJATAN HANYA BERLAKU PADA JARI KAKI YANG DIDOA DAN DISENTUH..

Selepas itu, barulah ustaz Hanafi memberitahu Sham yang diri Sham disihir..oleh seseorang yang berjumpa seorang bomoh orang asli di Sungkai..

Mula-mula Sham ragu-ragu sebab terkejut tapi ustaz cakap...CONFIRM...di sihir:funk:
Ustaz ada cakap yang 'benda' ni kena dibuang sebab takut memudaratkan diri sendiri..boleh membawa maut jikalau dibiarkan lama-lama dalam badan..

Sekarang ni Sham masih terasa benda mencucuk2 dalam badan..rasa panas pun ada..

zuraida8177 posted on 13-7-2011 08:13 AM

Reply 14# sham159


       Jiran lama saya yang kena santau tu saya tengok mukanya hitam mcm terbakar.Dia pun rasa panas juga.Dia kata kalau ikutkan hati dia nak je dia berbogel sbb terlalu panas.Alhamdulillah sekarang jiran lama saya tu dah nak beransur pulih sejak berubat di Gombak,KL.Kakinya yang membengkak mcm kaki gajah pun dah normal.Kulit dia yang bersisik2 sebelum ni pun dah nampak ok.Kalau tidak sebelum ni dia pun malu nak hantar isteri dia pergi sekolah.

capkapak posted on 15-2-2013 06:13 PM

Salam geng.. aku hampir pulih dr sakit akibat sihir.. waa nikmat sakit ni bt kita sentiasa ingt Allah.. ni br azab dunia..azab kt sana xtau camna lg sakitnya..

al-tapahi87 posted on 16-2-2013 12:56 PM

TT..konfem ke bomoh org Asli? sebab setau aku, penempatan org asli kat Sungkai ni cuma ada dekat dlm Felda Sungai Klah..kalau betul nak cari, cer try ke sana...bila da smpai kat Felda Hot Spring tu, jalan terus..jumpe le..tp xtau le btul ke tdak dlm tu ada bomoh orang Asli..

kalau btul nak balas, dan penyihir tu masih menyihir, mintak la perawat TT pakai tekni Bakar Bata...ha....nak tau teknik tu cmna..sila google...

k_a_a posted on 16-2-2013 09:05 PM

Salam  TT. Aritu saya ada baca kat forum ni juga la, pasal seorang tu yg kena sihir.. hingga akhirnya mak pak budak tu minta tolong pakcik dia "balas" ballik kpd org yang buat sihir tu.. kaedahnya di panggil "Bakar Bata" .. selagi org tu tak dtg minta maaf , memang badan dia duk terbakar la..  memang berkesan.. guna surah yasin... ini dia link nya:
http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=611447

lagi satu:
http://darulsaka.blogspot.com/2009/07/memulang-balik-sihir-akhir.html

theflash posted on 18-2-2013 04:14 PM

tak bek huhu

capkapak posted on 26-3-2013 11:46 PM

salam .. camne sihir dah hilang sepenuhnye ke?
berubat kat mana paling serasi?
Page: [1]
View full: BOMOH DI SUNGKAI