ncsha posted on 9-5-2011 11:44 AM

Najis Berwarna Hitam Ketika Hamil

Assalamualaikum semua.
Pertama sekali,maaflah jika tajuk agk menggelikan.
Saya hamil lebih kurang 9minggu.
Ubat2 yang saya ambil seperti :

1) VITAMIN B-COMPLEX

2)ASCORBIC ACID (50mg)

3) FOLID ACID (5mg)

4) IRON TABLETS (FERROUS FUMARATE  BP)

Masalah nya ,selepas saya mengambil ubat2 tersebut,najis saya berwarna hitam.adakah ianya normal ?

juita posted on 9-5-2011 02:41 PM

normal ...sbb TT makn iron tablet tuh

zaianim posted on 9-5-2011 08:29 PM

mmg normal tu. iron tu lah yg buat najis jadi hitam. perut pun jugak rasa x selesa

kuzaime posted on 10-5-2011 12:44 AM

normal ajer..x ada apa nk d risaukan..cuma kena banyak minum air kosong lah..buah2 pun elok..coz segala macam ubat tuh selain leh buat najis jadik kaler gelap, tp jugak leh wat sembelit..pasal tuh ada ajer ibu mengandung kena buasir bagai..cam aku masa preggy dulu, mmg x suka sgt makan buah..malas nk mengunyah..;P jadik aku amalkan minum air yogurt tuh..mcm2 perisa ada..ikut ajer mana suka..itupun membantu jugak..senang skit nk mmbuang..:$

munchkin posted on 10-5-2011 03:31 AM

better check.....it can be the iron supplement or internal bleeding

bezita60 posted on 10-5-2011 03:37 AM

4) IRON TABLETS (FERROUS FUMARATE  BP)
ncsha Post at 9-5-2011 11:44 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif

normal utk org yg consume IRON tablet.
selagi tiada sembelit, tak perlu risau.

ncsha posted on 10-5-2011 08:42 AM

Reply 6# bezita60


    buat masa nie memang xde sembelit.
Page: [1]
View full: Najis Berwarna Hitam Ketika Hamil