gilagila2 posted on 26-9-2007 01:11 AM

Mertuaku pilih kasih.

Bila sampai masa nak raya ni, aku lagi menyampah dengan ibu mertuaku yg memilih kasih terhadap menantu-menantunya.

Mentang-mentanglah aku ni bukan dari kalangan menantu kesayangannya, dia langsung tidak mempedulikan aku, langsung tidak membelikan anak ku baju raya tapi untuk cucu yang lain, dua tiga pasang dibelikannya.

Bila aku mengadu pada suami ku, suami ku setuju dengan pendapatku. Tapi suami ku memang bacul, langsung tidak berani bersuara.:$ :$

Ibu mertua ku juga sama-sama berkumpul dengan ank menantunya selain aku ,buat kuih raya. Aku langsung tidak diajak padahal aku lebih pandai buat kuih raya daripada menantu yang lain. Dasar pendengki..:$

Semuanya salah suami ku. Terlampau percaya yg ibunya menyayangi dia padahal ibu mertuaku melayan suami ku seperti anak tiri saja.:$

Aku ingat, raya nanti, aku tak akan pergi rumah mertua ku. Aku nak heret laki aku balik kg, kalau tak nak ikut, aku nak mogok. jadilah sotong selamanya. Aku tak nak tolong berubat padahal di kg ku byk bomoh yg boleh ubatkan penyakit suami ku yg telah berubah menjadi lembut itu.:$

goodnite.

mangkuk posted on 26-9-2007 01:50 AM

Originally posted by gilagila2 at 26-9-2007 01:11 AM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
Bila sampai masa nak raya ni, aku lagi menyampah dengan ibu mertuaku yg memilih kasih terhadap menantu-menantunya.

Mentang-mentanglah aku ni bukan dari kalangan menantu kesayangannya, dia lan ...

sian kau gila2....
aku pun menghadapi masalah yg sama....tahun nih giliran raya kat umah dia pulak....aku dah plan tak nak ikut laki aku 1st raya biar laki aku ngan anak aku jer pegi....

Kalau pegi...sure punya umpat, sindir, caci maki...terutama dia ada tuan penasihat dia iaitu Biras aku yg mandol tu yg molot cam CE*&%$#!

whitedove07 posted on 26-9-2007 02:09 AM

pagi2 buta ni sempat lagi ko mengata mak mertua ko yek GG?:lol:
ko kene ingat satu perkara je.taraf mak mertua = mak kite sendiri.so mcm mane pon layanan dia pada ko&
anak2 ko,ko tetap kene respek dia.bulan2 baik ni,ape kata ko selalu2 la tepon dia tanya kabar.kot2 mood dia
ok time raya nanti.

good luck GG!:lol:

Brader_Jon posted on 26-9-2007 02:16 AM

satu lagi... respek sikit suami nko.. len kali jgn suka kata dia bacul.. bacul bacul dia pon kau jugak yg menadah..

zaidi_uitm posted on 26-9-2007 07:59 AM

Originally posted by gilagila2 at 26-9-2007 01:11 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
Aku tak nak tolong berubat padahal di kg ku byk bomoh yg boleh ubatkan penyakit suami ku yg telah berubah menjadi lembut itu.
gg..................

somi ko masih jadi sotong jadian ke........................

raya ni...somi ko pakai baju melayu or baju kurung.....................?

bby2124 posted on 26-9-2007 08:06 AM

aku x pastile kau nie cerita betoi ke tak ari 2 kau cerita laki kau nak seks sepanjang zaman...nie dah jadi bacul mmg kau gila2 betoi la

nighunter71 posted on 26-9-2007 08:07 AM

Kah3x

Originally posted by gilagila2 at 26-9-2007 01:11 AM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
Bila sampai masa nak raya ni, aku lagi menyampah dengan ibu mertuaku yg memilih kasih terhadap menantu-menantunya.

Mentang-mentanglah aku ni bukan dari kalangan menantu kesayangannya, dia lan ...

Kah3x..buang karan jer kalau aku reply thread ko nih..baik aku gelak sambil kutip kredit..:lol: :lol: :lol:

suereen posted on 26-9-2007 08:52 AM

sue dh x tau nak kata apa...
tp sue mcm nighunter gak...
blh kumpul kredit....hahahhahaha

nighunter71 posted on 26-9-2007 08:55 AM

Marilah..

Originally posted by suereen at 26-9-2007 08:52 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
sue dh x tau nak kata apa...
tp sue mcm nighunter gak...
blh kumpul kredit....hahahhahaha

Marilah kita bersama sama bergumbira sambil mengumpul kredit sue..ha.hahahahahahaha:lol:

gilagila2 posted on 26-9-2007 09:00 AM

Originally posted by mangkuk at 26-9-2007 01:50 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif


sian kau gila2....
aku pun menghadapi masalah yg sama....tahun nih giliran raya kat umah dia pulak....aku dah plan tak nak ikut laki aku 1st raya biar laki aku ngan anak aku jer pegi....

...


Biras aku sama jadahnya macam mertua aku , mulut...jahat giler. Kalau aku bertandang rumah mertua, dia pulak ada di sana, asyik menjeling suami aku jer. gatal betul.

siti_nur posted on 26-9-2007 09:01 AM

hish...bulan2 posa ni.....x baek ko GG..ntah2 dia saje taknak kacau ko berporem kot...hihihihi;P ;P ;P

gilagila2 posted on 26-9-2007 09:05 AM

Originally posted by whitedove07 at 26-9-2007 02:09 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
pagi2 buta ni sempat lagi ko mengata mak mertua ko yek GG?:lol:
ko kene ingat satu perkara je.taraf mak mertua = mak kite sendiri.so mcm mane pon layanan dia pada ko&
anak2 ko,ko tetap kene re ...


mak mertua ku mana sama taraf dengan mak aku..mungkin sama taraf dengan mak-mak tiri je. siapa ada mak tiri yg jahat, baru lah sama dengan mak mertua. Pilih kasih.

[ Last edited by  gilagila2 at 26-9-2007 09:06 AM ]

gilagila2 posted on 26-9-2007 09:08 AM

Originally posted by siti_nur at 26-9-2007 09:01 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
hish...bulan2 posa ni.....x baek ko GG..ntah2 dia saje taknak kacau ko berporem kot...hihihihi;P ;P ;P

:$ :$ :$ :$ :$

iddine posted on 26-9-2007 09:33 AM

Reply #2 mangkuk's post

dia umpat,sindir ,caci maki camana??siannya engkau.tuan penasihat dia tu hasut apa sampai dia boleh dengar lepas tu habis sume menantu MIL x suka??pelik betul aku. sori ye kut tanya terlebih sikit.Biras ko yg x blh beranak tu cakap apa sampai sume org blh terpedaya ngan die, padahal dia ada kelemahan,baguslah politik dia ni..

ms_senja posted on 26-9-2007 09:34 AM

kau ni gg macam2 lar ;P

nazijo posted on 26-9-2007 09:51 AM

Originally posted by gilagila2 at 26-9-2007 01:11 AM http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif
Bila sampai masa nak raya ni, aku lagi menyampah dengan ibu mertuaku yg memilih kasih terhadap menantu-menantunya.

Mentang-mentanglah aku ni bukan dari kalangan menantu kesayangannya, dia lan ...

tu la ko slalu sngt sumpah2 laki ko..ko main ngan org lain la..ni la dosanye..da laki ko jd sotong..sekarang ko nak sumpah2 mak mertua ko plak,ko nak jadikan dorang anak beranak macam sotong ke?wakakakakak...

cam mane ko x bole jadi menantu kesayangan GG,ko banyak songeh sngt....ni ko da jadikan anak die macam sotong lg la die x sayang ko tau...:lol:wakakakakak

aku merepek ni tuk collect kredit je..layannnnnnnnnnzzz.

easy81 posted on 26-9-2007 09:54 AM

tumpang gak kutip kredit...:P

kunyit posted on 26-9-2007 10:19 AM

Originally posted by gilagila2 at 25-9-2007 19:05 http://forum3.cari.com.my/images/common/back.gif



mak mertua ku mana sama taraf dengan mak aku..mungkin sama taraf dengan mak-mak tiri je. siapa ada mak tiri yg jahat, baru lah sama dengan mak mertua. Pilih kasih.


kalau balik umah mertua kau, napsu kuda laki kau menjadi-2 tak?;P ;P

snid posted on 26-9-2007 10:50 AM

Kesian....:'(

beruducute posted on 26-9-2007 10:52 AM

nak join gak nak kumpul kredit...:lol:

abuna posted on 26-9-2007 11:11 AM

ini cerita betul ke atau rekaan semata-mata....:o

zaidi_uitm posted on 26-9-2007 11:37 AM

Originally posted by kunyit at 26-9-2007 10:19 AM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif



kalau balik umah mertua kau, napsu kuda laki kau menjadi-2 tak?;P ;P
laki dia dah menjadi sotong jadian........................

Oshin posted on 26-9-2007 11:48 AM

Dari kuda, jadi sotong.
Sotong goren tepung pun sodap.

Cerita GG ni betul ke, rekaan semata-mata?

bby2124 posted on 26-9-2007 12:34 PM

x baik reka cerita yg x betoi...karang kau juga yg dosa gg. kau x takut dosa ke?????

zaidi_uitm posted on 26-9-2007 12:38 PM

Originally posted by bby2124 at 26-9-2007 12:34 PM http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif
x baik reka cerita yg x betoi...karang kau juga yg dosa gg. kau x takut dosa ke?????
gg tu takut kat kuda jadian je........................
Page: [1] 2 3 4
View full: Mertuaku pilih kasih.